Abstract:
Сформулювати авторські підходи щодо імплементації міжнародного досвіду реформування інституту публічного управління в контексті модернізації органів публічного управління в Україні. Методика включає комплексний аналіз та узагальнення наявного науково-теоретичного матеріалу та формулювання відповідних висновків та рекомендацій. Під час дослідження використовувались наступні методи наукового пізнання: термінологічний, логіко-семантичний,
функціональний, системно-структурний, логіко-нормативний.В процесі дослідження
визнано, що порівняльний аналіз інституту публічного управління показує, що європейські країни мають різні історично-інституційні основи, що відображається на формі та змісті їхніх адміністративних реформ. Багато в чому адміністративні системи окремих європейських країн дуже відрізняються від моделей в англосаксонських країнах, що, в свою чергу, впливає на шлях європейських країн до реформування публічного управління. Разом з тим, реформи системи публічного управління в європейських країнах, що дотримуються наполеонівської адміністративної моделі, значно відхиляються від англосаксонська моделі адміністративних реформ. З цієї точки зору тезу про загальну конвергенцію в напрямку нової моделі державного менеджменту навряд чи можна аргументовано обґрунтувати. Україні потрібна така
система публічного управління, яка здатна на ранній стадії аналізувати та визначати проблеми, що виникають у суспільстві, пропонувати заходи щодо їх вирішення та успішно їх реалізовувати. В процесі дослідження встановлено, що трансформація публічного управління є неминучою, оскільки сучасні національні форми правління та управління несумісні з потребами нової соціально-економічної практики суспільства, що глобалізується. Водночас, без трансформації неможливо досягти якісно нового рівня управління, основні характеристики якого можна синтезувати. Реформи в
європейських країнах не слід розглядати лише в контексті нового публічного менеджменту, а тому асоціювати лише з цим поняттям. Альтернативні моделі реформ у країнах континентальної Європи загалом характеризують як варіанти неовеберіанського типу реформ. Результати дослідження можуть бути використані під час розробки положень, висновків та рекомендацій щодо державної стратегії розвитку публічного управління, для підвищення рівня прийняття відповідних державних рішень у цій галузі, а також для подальшого удосконалення законодавства у публічного управління.
Formulate the author's own approaches to to the implementation of the international experience of reforming the public administration institute in the context of the modernization of public administration bodies in Ukraine. Methodology. The methodology includes a comprehensive analysis and a synthesis of available scientific and theoretical information. It is includes the formulation of relevant conclusions and recommendations. Such methods of scientific knowledge were used: terminological, logical-semantic, functional, systemic-structural, logical-normative. Results. The study recognized that the comparative analysis of the institute of public administration shows that European countries have different historical and institutional foundations, which is reflected in the form and content of their administrative reforms. In many ways, the administrative systems of
individual European countries are very different from the models in the Anglo-Saxon countries, which, in turn, affects the path of European countries to public administration reform. At the same time, the reforms of the public administration system in European countries that adhere to the Napoleonic administrative model deviate significantly from the Anglo-Saxon model of administrative reforms. From this point of view, the thesis of general
convergence towards a new model of public management can hardly be substantiated. Ukraine needs such a system of public administration, which is able to analyze and identify problems arising in society at an early stage, propose measures to solve them and successfully implement them. The study found that the transformation of public administration is inevitable, since modern national forms of government and management are incompatible with the needs of the new socio-economic practice of a globalizing society. At the same time, without transformation, it is impossible to achieve a qualitatively new level of management, the main characteristics of which can be synthesized. Reforms in European countries should not be considered only in the context of new public management, and therefore associated only with this concept. Alternative models of reforms in the countries of continental Europe are generally characterized as variants of the neo-Weberian type of reforms. The results of the study can be used during the development of provisions, conclusions and recommendations regarding the state
strategy for the development of public administration, to increase the level of appropriate state decision-making in this area, as well as for further improvement of legislation in public administration.
Description:
Загурський О.Б., Губська О.П., Слободян І.Ю. Імплементація міжнародного досвіду реформування інституту публічного управління. Науково-інформаційний вісник Івано-
Франківського університету права імені Короля Данила Галицького: Журнал. Серія
Право. Івано-Франківськ: Редакційно-видавничий відділ Університету Короля Данила, 2024. Вип. 17 (29). С.
125-133.