Університет Короля Данила

Формування резильєнтності здобувача вищої освіти зі специфічними умовами навчання як чинника його особистісної безпеки

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пташник, О.І.
dc.contributor.author Пряхіна, Н.О.
dc.date.accessioned 2025-04-23T07:32:42Z
dc.date.available 2025-04-23T07:32:42Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Пташник О.І. Пряхіна Н.О. Формування резильєнтності здобувача вищої освіти зі специфічними умовами навчання як чинника його особистісної безпеки. Габітус//Видавничий дім «Гельветика»/ м. Одеса. Вип. 57. 2024. С. 185-189. uk_UA
dc.identifier.issn DOI https://doi.org/10.32782/2663- 5208. 2024.57.30
dc.identifier.other УДК 159.9
dc.identifier.uri http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1190
dc.description Пташник О.І. Пряхіна Н.О. Формування резильєнтності здобувача вищої освіти зі специфічними умовами навчання як чинника його особистісної безпеки. Габітус Вип. 57. 2024. С.185-189. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена вивченню процесу формування резильєнтності здобувачів вищої освіти зі специфічними умовами навчання як чинника їхньої особистісної безпеки. Сучасні дослідники визначають безпеку як стан, що характеризується відсутністю небезпеки, тобто стан, у якому є захищеними від зовнішніх і внутрішніх загроз усі життєво важливі потреби й інтереси особи. Зазначено,що похідною категорією від безпеки є особиста безпека, забезпеченням якої особистість набуває можливості користуватися трьома важливими соціально-біологічними благами: життям, здоров’ям, фізичною свободою людини. Акцентовано, що джерелом безпеки для населення є поліцейські, які реагують на локальні загрози, забезпечують публічний порядок і безпеку, захищають громадян і їхні спільноти від шкоди. Часто від професіоналізму поліцейських залежать життя та здоров’я громадян. Також вони повинні завжди дбати і про власну безпеку, бути готовим до змін, до виконання службових обов’язків в умовах відсутності зв’язку, в умовах невизначеності. Тому поліцейський не повинен бути стійким 24/7, його резильєнтність має проявлятися не у відсутності в нього тривоги взагалі, а навпаки, у його гнучкості та пристосуванні, адаптації до несприятливих умов. Проаналізовано результати анкетного опитування курсантів Львівського державного університету внутрішніх справ і Донецького державного університету внутрішніх справ щодо визначення рівня їхньої стресостійкості та готовності до змін і труднощів. З’ясовано, що, ставлячись до себе завжди дбайливо, 82% респондентів полюбляють екстремальні ризиковані ситуації, що є свідченням їхньої психологічної готовності до майбутньої професійної діяльності. Виявлено, що наприкінці другого року російсько-української війни рівень стресостійкості зріс порівняно з першими місяцями війни. Констатовано, що за високого рівня стресостійкості у здобувачів вищої освіти спостерігається брак внутрішнього психологічного ресурсу для навчання та праці. Визначено адаптаційні можливості майбутніх поліцейських і чинники, які додають респондентам відчуття безпеки. Зазначено,що тривалість воєнних дій впливає на адаптаційні процеси та підсилює резильєнтність особистості.The article is devoted to the study of the process of forming the resilience of higher education students with specific learning conditions as a factor of their personal security. Modern researchers define security as a state characterised by the absence of danger, that is, a state in which all vital needs and interests of a person are protected from external and internal threats. It is noted that personal security is a derivative category of security, and by ensuring it, an individual is able to enjoy three important social and biological benefits: life, health and physical freedom. It is emphasised that the source of security for the population is police officers who respond to local threats, ensure public order and safety, and protect citizens and their communities from harm. The lives and health of citizens often depend on the professionalism of police officers.At the same time, they must always take care of their own safety, be prepared for changes, and perform their duties in conditions of lack of communication and uncertainty. Therefore, a police officer should not be resilient 24/7; their resilience should not be manifested in the absence of anxiety, but rather in their flexibility and adaptability,and adaptation to adverse conditions. The article analyses the results of the questionnaire survey of the cadets of Lviv State University of Internal Affairs and Donetsk State University of Internal Affairs to determine the level of their stress resistance and readiness for changes and difficulties. It is found that, treating themselves with care, 82% of respondents like extreme risky situations, which is evidence of their psychological readiness for future professional activities. It has been found that at the end of the second year of the Russian-Ukrainian war, the level of stress resistance increased compared to the first months of the war. At the same time, it is stated that with a high level of stress resistance, higher education students have insufficient internal psychological resources for study and work. The adaptive capabilities of future police officers and the factors that give respondents a sense of security are identified. It is noted that the duration of hostilities, affecting the adaptation processes,enhances the resilience of the individual. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.subject безпека uk_UA
dc.subject особиста безпека uk_UA
dc.subject заклад вищої освіти зі специфічними умовами навчання uk_UA
dc.subject поліцейський uk_UA
dc.subject резильєнтність uk_UA
dc.subject стресостійкість uk_UA
dc.subject security uk_UA
dc.subject personal security uk_UA
dc.subject higher education institution with specific learning conditions uk_UA
dc.subject police officer uk_UA
dc.subject resilience uk_UA
dc.subject stress resistance uk_UA
dc.title Формування резильєнтності здобувача вищої освіти зі специфічними умовами навчання як чинника його особистісної безпеки uk_UA
dc.title.alternative Formation of resilience of higher education students with specific learning conditions as a factor of their personal safety uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу