Abstract:
У статті розглядається питання репертуарних уподобань сучасного молодого покоління. Проаналізовано особливості підбору вокального репертуару для участі дітей у різноманітних фестивалях, конкурсах та телешоу. Методологією дослідження є систематизація теоретичних даних, застосування методів аналізу та син- тезу, об’єктивного спостереження, порівняння і контент-аналізу. Зокрема, здійснено аналіз репертуарного складника першого сезону шоу «Голос. Діти» та зведено статистичні дані, на основі яких простежується тенденція до виконання дітьми вокальних творів європейських авторів та високий рівень зацікавленості європейською музичною культурою. Згідно з нашим дослідженням, серед європейських вокальних творів найбільш виконуваними серед дітей є високохудожні композиції, які сприяють розвитку вокальних здібностей юних артистів-вокалістів та формують їхній художній смак. Такі музичні твори є надбанням світової музичної культури, не втрачають своєї
актуальності впродовж багатьох років та є цінними орієнтирами для наслідування та вдосконалення виконавської майстерності.The article considers the issue of repertoire preferences of the modern younger generation. Peculiarities of vocal repertoire selection for children’s participation in various festivals, competitions and TV shows are analyzed. The research methodology is systematization of theoretical data, application of methods of analysis and synthesis, objective observation, comparison and content analysis. In particular, the analysis of the repertoire component of the first season of the show “The Voice. Kids” and summarized statistical data, which show the tendency of children to perform vocal works by European authors and a high level of interest in European musical culture. According to our research, among European vocal works, the most performed among children are highly artistic compositions that promote the vocal abilities of young vocal artists and shape their artistic taste. Such musical works are a heritage of world musical culture, do not lose their relevance for many years and are valuable landmarks for imitation and improvement of performing skills.W artykule omówiono kwestię preferencji repertuarowych współczesnego młodszego pokolenia. Przeanalizowano cechy wyboru repertuaru wokalnego do udziału dzieci w różnych festiwalach, konkursach i programach
telewizyjnych. Metodologia badania polega na usystematyzowaniu danych teoretycznych, zastosowaniu metod analizy i syntezy, obiektywnej obserwacji, porównywaniu i analizie treści. W szczególności przeprowadzono analizę komponentu repertuarowego pierwszego sezonu show „Głos. Dzieci” i podsumowano dane statystyczne, na których podstawie
można prześledzić tendencję do wykonywania przez dzieci utworów wokalnych autorów europejskich i wysoki poziom zainteresowania europejską kulturą muzyczną. Według naszych badań wśród europejskich utworów wokalnych najczęściej wykonywanymi wśród dzieci są wysoce artystyczne kompozycje, które przyczyniają się do rozwoju zdolności
wokalnych młodych artystów wokalnych i kształtują ich gust artystyczny. Takie utwory muzyczne są nabytkiem światowej kultury muzycznej, nie tracą aktualności przez wiele lat i są cennymi drogowskazami do naśladowania i doskonalenia umiejętności wykonawczych.
Description:
Борин О. В. Музичні твори європейських авторів у вокальному репертуарі дітей (на прикладі учасників першого сезону шоу «Голос. Діти» – Україна). «KELM (Knowledge, Education, Law, Management)». Люблін: фундація «Інститут зі справ публічної адміністрації», 2022. № 1 (45). С. 47–53.