Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Толошняк, Наталія Анатоліївна | |
dc.contributor.author | Toloshniak, Nataliia | |
dc.date.accessioned | 2025-05-22T07:01:33Z | |
dc.date.available | 2025-05-22T07:01:33Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Толошняк Н. А. Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2023. Вип. 43. С. 134–138. | uk_UA |
dc.identifier.issn | https://doi.org/10.32461/2226- 2180.43.2023.286850 | |
dc.identifier.other | УДК 786.2 К 48 | |
dc.identifier.uri | http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1272 | |
dc.description | Толошняк Н. А. Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2023. Вип. 43. С. 134–138 | uk_UA |
dc.description.abstract | Мета роботи – виявити художньо-естетичні й пізнавально-дидактичні вартості фортепіанної музики Б. Кудрика для молоді в контексті творчих набутків галицької композиторської школи першої третини ХХ століття. Методологія дослідження полягає у застосовані таких методів: ретроспекції, порівняння, систематизації, аналізу, узагальнення. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше розглядається фортепіанна спадщина Бориса Кудрика в аксіологічному ракурсі внеску його творів до регіонального педагогічного репертуару для фортепіано. Висновки. У публікації доводиться твердження: фортепіанна музика Бориса Кудрика позначена деякою еклектичністю, вона більше пройнята здобутками минулих епох, ніж сучасного йому мистецького світу. Незважаючи на це, художньо-естетичні та пізнавально-дидактичні вартості проаналізованих творів композитора для молоді – у їхньому ідейно-змістовому й образно-емоційному наповненні, що визначається колом жанрових ритмоінтонацій, властивих галицькому соціокультурному середовищу кінця ХІХ – початку ХХ століть і асимільованих згідно авторських уподобань. Враховуючи надбання світової музичної культури в цій галузі, переосмислюючи вказаний матеріал крізь призму національно-пісенних джерел і місцевих музичних традицій, Б. Кудрик представив твори, які тяжіють до класицистичної стилістики й частково – до неокласичної і постромантичної. Вони займають своєрідну нішу в розмаїтті галицької фортепіанної літератури, що сповідувала в першій третині ХХ століття засади вишколу юних музикантів, які б не лише достойно опановували гру на інструменті, а й шанували національні та загальнолюдські мистецькі цінності, виростали емоційно чутливими та інтелектуально багатими людьми. | uk_UA |
dc.publisher | Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв | uk_UA |
dc.subject | Борис Кудрик | uk_UA |
dc.subject | фортепіанна творчість | uk_UA |
dc.subject | твори для молоді | uk_UA |
dc.subject | музична культура Галичини | uk_UA |
dc.subject | Borys Kudryk | uk_UA |
dc.subject | piano works | uk_UA |
dc.subject | works for young people | uk_UA |
dc.subject | music culture of Galicia | uk_UA |
dc.title | Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття | uk_UA |
dc.title.alternative | Borys Kudryk’s Piano Compositions for Young People in the Context of Music Culture of Galicia in the First Third of the Twentieth Century | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |