dc.contributor.author |
Толошняк, Наталія Анатоліївна |
|
dc.contributor.author |
Toloshniak, Nataliia |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-22T07:01:33Z |
|
dc.date.available |
2025-05-22T07:01:33Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Толошняк Н. А. Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2023. Вип. 43. С. 134–138. |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
https://doi.org/10.32461/2226- 2180.43.2023.286850 |
|
dc.identifier.other |
УДК 786.2 К 48 |
|
dc.identifier.uri |
http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1272 |
|
dc.description |
Толошняк Н. А. Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2023. Вип. 43. С. 134–138 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета роботи – виявити художньо-естетичні й пізнавально-дидактичні вартості фортепіанної музики Б. Кудрика для молоді в контексті творчих набутків галицької композиторської школи першої третини ХХ століття.
Методологія дослідження полягає у застосовані таких методів: ретроспекції, порівняння, систематизації, аналізу, узагальнення. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше розглядається фортепіанна спадщина Бориса Кудрика в аксіологічному ракурсі внеску його творів до регіонального
педагогічного репертуару для фортепіано. Висновки. У публікації доводиться твердження: фортепіанна музика Бориса Кудрика позначена деякою еклектичністю, вона більше пройнята здобутками минулих епох, ніж сучасного йому мистецького світу. Незважаючи на це, художньо-естетичні та пізнавально-дидактичні вартості
проаналізованих творів композитора для молоді – у їхньому ідейно-змістовому й образно-емоційному наповненні, що визначається колом жанрових ритмоінтонацій, властивих галицькому соціокультурному середовищу кінця ХІХ – початку ХХ століть і асимільованих згідно авторських уподобань. Враховуючи надбання світової музичної культури в цій галузі, переосмислюючи вказаний матеріал крізь призму національно-пісенних джерел і місцевих музичних традицій, Б. Кудрик представив твори, які тяжіють до класицистичної стилістики й частково – до неокласичної і постромантичної. Вони займають своєрідну нішу в розмаїтті галицької фортепіанної
літератури, що сповідувала в першій третині ХХ століття засади вишколу юних музикантів, які б не лише достойно опановували гру на інструменті, а й шанували національні та загальнолюдські мистецькі цінності, виростали емоційно чутливими та інтелектуально багатими людьми. |
uk_UA |
dc.publisher |
Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв |
uk_UA |
dc.subject |
Борис Кудрик |
uk_UA |
dc.subject |
фортепіанна творчість |
uk_UA |
dc.subject |
твори для молоді |
uk_UA |
dc.subject |
музична культура Галичини |
uk_UA |
dc.subject |
Borys Kudryk |
uk_UA |
dc.subject |
piano works |
uk_UA |
dc.subject |
works for young people |
uk_UA |
dc.subject |
music culture of Galicia |
uk_UA |
dc.title |
Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Borys Kudryk’s Piano Compositions for Young People in the Context of Music Culture of Galicia in the First Third of the Twentieth Century |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |