Університет Короля Данила

Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття

Show simple item record

dc.contributor.author Толошняк, Наталія Анатоліївна
dc.contributor.author Toloshniak, Nataliia
dc.date.accessioned 2025-05-22T07:01:33Z
dc.date.available 2025-05-22T07:01:33Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Толошняк Н. А. Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2023. Вип. 43. С. 134–138. uk_UA
dc.identifier.issn https://doi.org/10.32461/2226- 2180.43.2023.286850
dc.identifier.other УДК 786.2 К 48
dc.identifier.uri http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1272
dc.description Толошняк Н. А. Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття. Мистецтвознавчі записки : зб. наук. пр. 2023. Вип. 43. С. 134–138 uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – виявити художньо-естетичні й пізнавально-дидактичні вартості фортепіанної музики Б. Кудрика для молоді в контексті творчих набутків галицької композиторської школи першої третини ХХ століття. Методологія дослідження полягає у застосовані таких методів: ретроспекції, порівняння, систематизації, аналізу, узагальнення. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше розглядається фортепіанна спадщина Бориса Кудрика в аксіологічному ракурсі внеску його творів до регіонального педагогічного репертуару для фортепіано. Висновки. У публікації доводиться твердження: фортепіанна музика Бориса Кудрика позначена деякою еклектичністю, вона більше пройнята здобутками минулих епох, ніж сучасного йому мистецького світу. Незважаючи на це, художньо-естетичні та пізнавально-дидактичні вартості проаналізованих творів композитора для молоді – у їхньому ідейно-змістовому й образно-емоційному наповненні, що визначається колом жанрових ритмоінтонацій, властивих галицькому соціокультурному середовищу кінця ХІХ – початку ХХ століть і асимільованих згідно авторських уподобань. Враховуючи надбання світової музичної культури в цій галузі, переосмислюючи вказаний матеріал крізь призму національно-пісенних джерел і місцевих музичних традицій, Б. Кудрик представив твори, які тяжіють до класицистичної стилістики й частково – до неокласичної і постромантичної. Вони займають своєрідну нішу в розмаїтті галицької фортепіанної літератури, що сповідувала в першій третині ХХ століття засади вишколу юних музикантів, які б не лише достойно опановували гру на інструменті, а й шанували національні та загальнолюдські мистецькі цінності, виростали емоційно чутливими та інтелектуально багатими людьми. uk_UA
dc.publisher Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв uk_UA
dc.subject Борис Кудрик uk_UA
dc.subject фортепіанна творчість uk_UA
dc.subject твори для молоді uk_UA
dc.subject музична культура Галичини uk_UA
dc.subject Borys Kudryk uk_UA
dc.subject piano works uk_UA
dc.subject works for young people uk_UA
dc.subject music culture of Galicia uk_UA
dc.title Фортепіанна творчість Бориса Кудрика для молоді в контексті музичної культури Галичини першої третини ХХ століття uk_UA
dc.title.alternative Borys Kudryk’s Piano Compositions for Young People in the Context of Music Culture of Galicia in the First Third of the Twentieth Century uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account