Короткий опис(реферат):
У статті розглянуто актуальність вивчення німецької мови для біженців зі статусом S у період війни. У березні 2022 року Федеральна рада Швейцарії вперше в історії країни активувала особливий міграційний статус S. Такий міграційний режим дозволяє приймати у країні біженців без проходження звичайної процедури надання притулку.
Мета статті – теоретично обґрунтувати актуальність вивчення німецької мови для біженців зі статусом S у Швейцарії, визначити проблематику і закономірність виникнення даного іншомовного навчального процесу у період війни на території країни перебування.У німецькомовній Швейцарії багато українців не володіють німецькою мовою на достатньому рівні. Щоб мати змогу працювати у країні перебування, важливими є базові знання німецької мови.
Існує широкий вибір платних та безкоштовних курсів. Пропонують три категорії мовних курсів: комерційні мовні школи та заклади післядипломної освіти, мовні курси від благодійних або громадських організацій, мовні курси від волонтерів. Регіональні центри зайнятості допомагають зорієнтуватися українським біженцям щодо
здобуття базових знань мови, організовуючи різноформатні мовні курси. Пріоритетним форматом занять з німецької мови для вивчаючих стали онлайн курси з україномовним викладачем. У слухачів онлайн курсів сформовано позитивну мотивацію до занять, які спрямовані на формування вмінь професійного спілкування німецькою мовою. У процесі вивчення німецької мови досліджено зміни показників,
подальше її вдосконалення і використання для професійного та кар’єрного зросту, яке проявляється у вигляді: підвищення самооцінки, взаємоповаги, інтерактивного зв’язку слухачів курсів і викладача, прагнення до самовдосконалення через поступове зростання рівня складності завдань при переході від А1 до С1, набуття впевненості
у власних силах. Визначено змістові компоненти німецькомовної професійної комунікативної компетентності, зокрема знання лексики, граматики й фонетики; зафіксовано підвищення рівня володіння німецькою мовою для майбутнього працевлаштування за фахом на території німецькомовних країн.The article reveals the relevance of learning German for refugees with S status during the war. In March 2022, the
Swiss Federal Council activated the special migration status S for the first time in the country’s history. This migration regime allows refugees to be accepted in the country without going through the usual asylum procedure.
The aim of the article is to substantiate the relevance of learning German for refugees with S status in Switzerland, to identify the problems and patterns of emergence of this foreign language learning process during the war in the host country.
In German-speaking Switzerland, many Ukrainians do not have a sufficient level of German. To be able to work in the host country, a basic knowledge of German is essential.
There is a wide selection of paid and free courses. They offer three categories of language courses: commercial language schools and post-graduate education institutions, language courses from charitable or public organizations, and language courses from volunteers. Regional employment centers help Ukrainian refugees to orient themselves in acquiring basic language skills by organizing language courses of various formats. Online courses with a Ukrainianspeaking teacher became the priority format of German language classes for learners.
Online courses have formed a positive motivation for classes aimed at developing professional communication skills in German. In the process of learning German, the changes in indicators, further improvement and use for professional and career growth are studied, which manifests itself in the form of increased self-esteem, mutual respect, interactive communication between course participants and the teacher, the desire for self-improvement through a gradual increase in the level of complexity of tasks in the transition from A1 to C1, gaining self-confidence. The article identifies the content components of German-language professional communicative competence, in particular, knowledge of vocabulary, grammar and phonetics; it also shows an increase in the level of German language proficiency for future employment in the professional field of German-speaking countries.
Суть розробки, основні результати:
Медейчук О.М., Серман Л.В., Нич О.. Актуальність вивчення німецької мови для біженців зі статусом S у період війни. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. збірн. наук. праць молод. вчених Дрогоб. держ. педаг. універ. ім. Ів. Франка. Вип. 69, Т. 2, 2023. С. 272–279.