Університет Короля Данила

Художні засоби комічного та трагічного в романі Фредеріка Бакмана «Чоловік на ім’я Уве»: дослідження жанрової специфіки.

Show simple item record

dc.contributor.author Остапова, Людмила
dc.contributor.author Ostapova, Liudmyla
dc.date.accessioned 2025-09-01T05:47:24Z
dc.date.available 2025-09-01T05:47:24Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Остапова Л. Художні засоби комічного та трагічного в романі Фредеріка Бакмана «Чоловік на ім’я Уве»: дослідження жанрової специфіки. Актуальні питання гуманітарних наук. Випуск № 83. Т.2. 2025. С. 225–229 uk_UA
dc.identifier.issn DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/83-2- 33
dc.identifier.uri http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1531
dc.description Остапова Л. Художні засоби комічного та трагічного в романі Фредеріка Бакмана «Чоловік на ім’я Уве»: дослідження жанрової специфіки. Актуальні питання гуманітарних наук. Випуск № 83. Т.2. 2025. С. 225–229 uk_UA
dc.description.abstract У статті досліджено співвідношення комічного та трагічного в романі сучасного шведського письменника Фредеріка Бакмана «Чоловік на ім’я Уве» з метою визначення жанрової специфіки твору. Аналізуються засоби творення комічного ефекту, зокрема іронія, гіпербола, гротеск та їхня роль у розкритті характеру головного героя. Розглядаються трагічні аспекти роману, пов’язані з втратою, самотністю, відчуженням та боротьбою з бюрократичною системою. Дослідження показує, що комічне та трагічне в романі Ф. Бакмана нерозривно пов’язані та взаємодоповнюють одне одного, що створює складну та багатогранну картину людського існування. Комічні ситуації та діалоги часто виникають на тлі трагічних обставин, створюючи ефект трагікомедії. Іронія та гротеск дозволяють автору зобразити складність людського існування, де радість та горе, сміх та сльози переплітаються між собою. Гіперболізація рис характеру головного героя твору Уве, його буркотливості та педантизму, створює комічний ефект, але водночас підкреслює його самотність та вразливість. Трагічна лінія роману, пов’язана зі смертю дружини Уве та його відчуттям втрати сенсу життя, пом’якшується гумором та іронією. Спроби Уве покінчити життя самогубством, хоч і є проявом глибокої трагедії, зображені автором з елементами комізму, що дозволяє читачеві не втрачати оптимізму. Стаття доводить, що твір Ф. Бакмана «Чоловік на ім’я Уве» є прикладом трагікомічного роману, де комічне та трагічне існують у діалектичній єдності. Поєднання цих двох начал дозволяє автору створити глибокий та емоційно насичений твір, який змушує читача сміятися та плакати, співчувати героям та задумуватися над важливими життєвими питаннями. Дослідження жанрової специфіки роману сприяє глибшому розумінню творчості Фредеріка Бакмана та його внеску в сучасний літературний процес. The article examines the correlation between comic and tragedy in the novel by a modern Swedish writer Frederick Bachmann «A Man Called Ove» in order to determine the genre specificity of the work. The means of creating a comic effect, in particular irony, hyperbole, grotesque and their role in revealing the character of the protagonist are analyzed. The tragic aspects of the novel related to loss, loneliness, alienation, and the struggle against the bureaucratic system are considered. The study shows that comic and tragedy in F. Bachmann’s novel are inextricably linked and complement each other. Comic situations and dialogues often occur against the background of tragic circumstances, creating the effect of tragicomedy. Irony and grotesque allow the author to depict the complexity of human existence, where joy and grief, laughter and tears are intertwined. The hyperbolisation of the protagonist Uwe’s character traits, his grumpiness and pedantry, creates a comic effect, but at the same time emphasizes his loneliness and vulnerability. The tragic line of the novel, connected with the death of Uwe’s wife and his sense of loss of the meaning of life, is softened by humor and irony. Uwe’s attempts to commit suicide, although a manifestation of a deep tragedy, are depicted with elements of comedy, which allows the reader to remain optimistic. The article proves that F. Bachmann’s novel «A Man Called Ove» is an example of a tragicomic novel, where the comic and the tragic exist in a dialectical unity. The combination of these two principles allows the author to create a deep and emotionally rich work that makes the reader laugh and cry, sympathize with the characters, and reflect on important life issues. The study of the novel’s genre specificity contributes to a deeper understanding of Frederick Bachmann’s work and his contribution to modern literature. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.subject комічне uk_UA
dc.subject трагічне uk_UA
dc.subject жанр uk_UA
dc.subject іронія uk_UA
dc.subject гіпербола uk_UA
dc.subject гротеск uk_UA
dc.subject comic uk_UA
dc.subject tragic uk_UA
dc.subject genre uk_UA
dc.subject irony uk_UA
dc.subject hyperbole uk_UA
dc.subject grotesque uk_UA
dc.title Художні засоби комічного та трагічного в романі Фредеріка Бакмана «Чоловік на ім’я Уве»: дослідження жанрової специфіки. uk_UA
dc.title.alternative The artistic means of the comic and the tragic elements in Frederick Backman’s novel “A Man Called Ove”: a study of genre features uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account