Короткий опис(реферат):
Доведено важливість дослідження особливостей розвитку маркетингу в туризмі та готельно-ресторанному
бізнесі у сучасних умовах. Було визначено, що туризм та готельно-ресторанний бізнес за останні роки пере-
жив багато проблем і мав не сприятливе середовище функціонування через негативний вплив КОВІД-19 та
військові дії. Визначено сутність маркетингу в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах.
Встановлено основні особливості туризму та готельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Сформовано
основні базові елементи моделі розвитку маркетингу в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі у сучасних
умовах. Охарактеризовано усі представлені базові елементи моделі розвитку маркетингу в туризмі та го-
тельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Визначено ключові етапи розвитку маркетингу в туризмі та
готельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах.The tourism and hotel and restaurant industry is considered one of the largest industries in the world economy
in terms of invested capital and foreign exchange earnings. The importance of studying the features of marketing
development in tourism and hotel and restaurant business in modern conditions is proved. It was determined that
the tourism and hospitality industry has experienced many problems in recent years and had an unfavorable op-
erating environment due to the negative impact of COVID-19 and military operations. The essence of marketing in
tourism and hotel and restaurant business in modern conditions is determined. The main features of tourism and
hotel and restaurant business in modern conditions are established. The main basic elements of the marketing
development model in tourism and hotel and restaurant business in modern conditions are formed. All presented
basic elements of the marketing development model in tourism and hotel and restaurant business in modern con-
ditions are characterized. The key stages of marketing development in tourism and hotel and restaurant business
in modern conditions are determined. Based on the results of the study, we have formed the main model for the
development of marketing in tourism and the hotel and restaurant business in modern conditions. The key stag-
es through which it is possible to achieve the effective development of marketing in tourism and the hotel and
restaurant business in modern conditions are presented. The study has a number of limitations associated with
the inability, due to the difficult situation in Ukraine, to carry out the practical application of the marketing devel-
opment model in tourism and the hotel and restaurant business in modern conditions. Further research requires
the question of analyzing the international experience of the features of the development of marketing in tourism
and the hotel and restaurant business in modern conditions. Additional attention in further research requires the
practical application of the marketing development model in tourism and the hotel and restaurant business and
the analysis of financial and economic activities in modern conditions.
Суть розробки, основні результати:
Шинкар С. М, Перцович Т.О.
Розвиток маркетингу в
туризмі та готельно-
ресторанному бізнесі у
сучасних умовах.
Електронний журнал
«Економіка та суспільство»,
№38 травень 2022.