Університет Короля Данила

Розвиток маркетингу в туризмі та готельно- ресторанному бізнесі у сучасних умовах

Show simple item record

dc.contributor.author Шинкар, Світлана Миколаївна
dc.contributor.author Перцович, Тетяна Олександрівна
dc.contributor.author Shynkar, Svitlana
dc.contributor.author Pertsovych, Tetiana
dc.date.accessioned 2025-09-08T06:51:19Z
dc.date.available 2025-09-08T06:51:19Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Шинкар С. М, Перцович Т.О. Розвиток маркетингу в туризмі та готельно- ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Електронний журнал «Економіка та суспільство», №38 травень 2022. uk_UA
dc.identifier.issn https://doi.org/10.32782/2524- 0072/2022-38-70
dc.identifier.other УДК 339.9
dc.identifier.uri http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1564
dc.description Шинкар С. М, Перцович Т.О. Розвиток маркетингу в туризмі та готельно- ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Електронний журнал «Економіка та суспільство», №38 травень 2022. uk_UA
dc.description.abstract Доведено важливість дослідження особливостей розвитку маркетингу в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Було визначено, що туризм та готельно-ресторанний бізнес за останні роки пере- жив багато проблем і мав не сприятливе середовище функціонування через негативний вплив КОВІД-19 та військові дії. Визначено сутність маркетингу в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Встановлено основні особливості туризму та готельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Сформовано основні базові елементи моделі розвитку маркетингу в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Охарактеризовано усі представлені базові елементи моделі розвитку маркетингу в туризмі та го- тельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах. Визначено ключові етапи розвитку маркетингу в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі у сучасних умовах.The tourism and hotel and restaurant industry is considered one of the largest industries in the world economy in terms of invested capital and foreign exchange earnings. The importance of studying the features of marketing development in tourism and hotel and restaurant business in modern conditions is proved. It was determined that the tourism and hospitality industry has experienced many problems in recent years and had an unfavorable op- erating environment due to the negative impact of COVID-19 and military operations. The essence of marketing in tourism and hotel and restaurant business in modern conditions is determined. The main features of tourism and hotel and restaurant business in modern conditions are established. The main basic elements of the marketing development model in tourism and hotel and restaurant business in modern conditions are formed. All presented basic elements of the marketing development model in tourism and hotel and restaurant business in modern con- ditions are characterized. The key stages of marketing development in tourism and hotel and restaurant business in modern conditions are determined. Based on the results of the study, we have formed the main model for the development of marketing in tourism and the hotel and restaurant business in modern conditions. The key stag- es through which it is possible to achieve the effective development of marketing in tourism and the hotel and restaurant business in modern conditions are presented. The study has a number of limitations associated with the inability, due to the difficult situation in Ukraine, to carry out the practical application of the marketing devel- opment model in tourism and the hotel and restaurant business in modern conditions. Further research requires the question of analyzing the international experience of the features of the development of marketing in tourism and the hotel and restaurant business in modern conditions. Additional attention in further research requires the practical application of the marketing development model in tourism and the hotel and restaurant business and the analysis of financial and economic activities in modern conditions. uk_UA
dc.publisher Електронний журнал «Економіка та суспільство» uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject модель uk_UA
dc.subject туризм uk_UA
dc.subject готельно-ресторанний бізнес uk_UA
dc.subject розвиток маркетингу uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject model uk_UA
dc.subject tourism uk_UA
dc.subject hotel and restaurant business uk_UA
dc.subject marketing development uk_UA
dc.title Розвиток маркетингу в туризмі та готельно- ресторанному бізнесі у сучасних умовах uk_UA
dc.title.alternative Development of marketing in tourism and hotel and restaurant business in modern conditions uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account