Abstract:
У статті представлено дослідження розвитку роздрібної,
оптової торгівлі та дистрибуції. Розглянуто приклади впровадження інновацій
та наведено їх переваги, особливості обслуговування покупців та інших
торговельних підприємств. Як наслідок, наявні зміни торгово-технологічних
процесів торгових підприємств та їх вплив на торгівлю в цілому. Трансфор-
мація торгівлі відображає тенденції розвитку системи електронної торгівлі,
віртуальних магазинів, цифрову систему послуг, майбутнє дистрибуції в
торговій діяльності, нові моделі продажу. Також в статті розглянуто неабияке
зростання ролі штучного інтелекту в комерційному бізнесі.
Зокрема, в роздрібній торгівлі великого значення набуває цифровізація
обслуговування, зростання ролі он-лайн торгівлі. Так, вона об’єднує фінансові
відносини між продавцем і покупцем в процесі купівлі-продажу за допомогою
системи договорів та операцій в електронному вигляді, що позначається в
економії часу та інших витрат. Електронна торгівля, яка набуває широкого
масштабу представлена різними системами обслуговування: В2В, В2С, G2B,
С2С. Система електронної торгівлі сьогодні забезпечена високими техноло-
гіями обслуговування, а саме програмним забезпеченням та різними видами
ІТ комунікацій. Протягом останніх років в Україні спостерігається збільшення
кількості та якості створення сайтів, й аналітики стверджують, що дана
тенденція наступні п’ять років збережеться.
Велику роль в торгівлі сьогодні відіграє і цифровізація послуг. Це
досягається за допомогою вітрини — своєрідного обличчя, що презентує
товар. Вітриністика — свого роду візуальний мерчандайзинг, який ґрунтується
на концепції «message», яку дизайнер виражає художніми засобами. Цей
інноваційний метод неабияк популярний та ефективний, що позитивно позначається на розвиток торгівлі. Досліджуючи інноваційні зміни в торгівлі
неможна обійти увагою дистрибуцію, яка теж зазнає стрімкого розвитку під
впливом новітніх технологій. Адже, дистриб’ютор, як важлива частина
торгового ланцюжка виконує особливу роль у розвитку національних торго-
вих мереж, підвищення рівня стандартів, оптимізацію витрат виробників, що
відображає глобалізацію стирання кордонів.
Досліджено стрімкий розвиток сфери торгівлі завдяки штучному інте-
лекту. Новий дизайн та пакування, контент для залучення, персоналізовані
рекомендації, чат-боти, віртуальні помічники для покупців, ефективне
використання торговельної площі — істотно змінює та трансформує галузь за
допомогою ШІ.
Зроблено висновок, що інноваційні зміни сучасних торгових підприємств
дають змогу значно підвищити їх конкурентоспроможність та фінансову
стійкість, долаючи нові виклики середовища та ставати більш ризикозахище-
ними.The article presents a study of the development of retail, wholesale
trade and distribution. Examples of the implementation of innovations are
considered and their advantages, features of customer service and other trade
enterprises are given. As a result, there are changes in trade and technological
processes of trade enterprises and their impact on trade in general. The
transformation of trade reflects the development trends of the electronic trade
system, virtual stores, the digital service system, the future of distribution in trade
activities, new sales models. The role of artificial intelligence in commercial
business is also growing considerably.
In particular, the digitalization of service and the growing role of online trade
are gaining great importance in retail trade. Thus, it unites financial relations
between the seller and the buyer in the process of buying and selling with the help of a system of contracts and transactions in electronic form, which results in saving
time and costs. E-commerce, which is gaining a wide scale, is represented by various
service systems: B2B, B2C, G2B, C2C. Today, the e-commerce system is equipped
with advanced service technologies, namely software and various types of IT
communications. In recent years, Ukraine has seen an increase in the number and
quality of website creation, and analysts claim that this trend will continue for the
next five years.
Digitalization of services also plays a big role in trade today. This is achieved
with the help of a showcase - a kind of face that presents the product. Shop window
display is a kind of visual merchandising, which is based on the concept of
"message", which the designer expresses through artistic means. This innovative
method is quite popular and effective, which positively affects the development of
trade. While studying innovative changes in trade, one cannot ignore distribution,
which is also undergoing rapid development under the influence of the latest
technologies. After all, the distributor, as an important part of the trade chain, plays
a special role in the development of national trade networks, raising the level of
standards, and optimizing the costs of manufacturers, which reflects globalization
and the blurring of borders.
The rapid development of the field of trade thanks to artificial intelligence is
studied. New design and packaging, engaging content, personalized recommendations,
chatbots, virtual assistants for buyers, efficient use of retail space are significantly
changing and transforming the industry with the help of AI.
It has been concluded that innovative changes of modern trade enterprises
make it possible to significantly increase their competitiveness and financial
stability, overcoming new challenges of the environment and becoming more risk-
protected.