Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Надурак, Віталій | |
dc.date.accessioned | 2025-10-02T06:52:19Z | |
dc.date.available | 2025-10-02T06:52:19Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Надурак, В. (2023). Критичне мислення: поняття та практика. Філософія освіти. Philosophy of Education, 28(2), 129–147. | uk_UA |
dc.identifier.issn | DOI: https://doi.org/10.31874/2309-1606-2022-28-2-7 | |
dc.identifier.other | УДК 165 | |
dc.identifier.uri | http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/1669 | |
dc.description | Надурак, В. (2023). Критичне мислення: поняття та практика. Філософія освіти. Philosophy of Education, 28(2), 129–147. (АРА style). | uk_UA |
dc.description.abstract | Актуальність критичного мислення зумов- лює необхідність дати чітке визначення даному поняттю та дослідити кроки, необхідні для здо- буття навички, що стоїть за цим поняттям. Сьогодні в спеціалізованій літературі можна знайти різноманітні дефініції критичного мис- лення від чого може скластись враження наче ця галузь перебуває в хаотич- ному стані. Проведений автором аналіз дав змогу виділити істотні ознаки даного поняття, ґрунтуючись на яких критичне мислення визначається як вміння аналізувати процес мислення на предмет його відповідності кри- теріям раціональності. Здобуття цієї навички передбачає засвоєння трьох основних складових: нормативної, дескриптивної та прескриптивної. Нор- мативна складова включає в себе знання про стандарти раціонального мис- лення. До цих стандартів належать не тільки правила, принципи та закони логіки, але й базові закони статистики й теорії ймовірностей, а також пра- вила наукової роботи. Дескриптивна складова передбачає засвоєння знань про те, як ми насправді мислимо. В першу чергу йдеться про евристики та когнітивні упередження, які є своєрідними алгоритмами, за якими відбува- ється звичне мислення, і які нерідко ведуть нас до помилок. Прескриптивна складова включає знання про те, як здійснити перехід від мислення звичного до мислення правильного. Автор наголошує, що критичне мислення є між- дисциплінарним проєктом, адже засвоєння цієї навички потребує викорис- тання інформації з різних галузей знань. Водночас, в роботі висвітлюється особлива роль філософської спільноти як у вивченні, так і у навчанні критич- ного мислення. Відповідно, робиться висновок про необхідність більш актив- ного освоєння українськими філософами цієї галузі знань, яка може стати перспективною сферою реалізації їхніх професійних навичок. | uk_UA |
dc.publisher | Видається Інститутом вищої освіти Національної Академії педагогічних наук України у співпраці з Українським товариством філософії освіти. | uk_UA |
dc.subject | Критичне мислення | uk_UA |
dc.subject | мислення | uk_UA |
dc.subject | раціональність | uk_UA |
dc.subject | логіка | uk_UA |
dc.subject | філософія | uk_UA |
dc.subject | Critical thinking | uk_UA |
dc.subject | thinking | uk_UA |
dc.subject | rationality | uk_UA |
dc.subject | logic | uk_UA |
dc.subject | philosophy | uk_UA |
dc.title | Критичне мислення: поняття та практика | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |