Короткий опис(реферат):
У статті розглянуто причини організації літературного конкурсу «Книга року ВВС» – спецпроєкту української редакції BBC NEWS. З’ясовано, що конкурс став ще й вдалим маркетинговим
кроком, адже дотепер в Україні критично мала кількість авторитетних літературних премій.
Завдяки наполегливості та послідовності редакційної команди BBC News / Україна спецпроєкт «Книга року ВВС» перетворився із звичайного літературного конкурсу, започаткованого авторитетною медіакорпорацією, на культурний проєкт, який значною мірою визначає
теми й показує напрями розвитку сучасної української літератури.
Досліджено, що редакції BBC News / Україна в процесі його реалізації вдалося виконати
одразу кілька завдань: привернути увагу загальної авдиторії, залучити нових відвідувачів
свого інтернет-ресурсу, вдало заповнити нішу поряд з іншими літературними преміями,
домогтися для «Книги року ВВС» статусу однієї з найбільш авторитетних та незалежних
письменницьких нагород, перетворити редакційний спецпроєкт – літературний конкурс, на
вагому суспільно-культурну подію.
Для досягнення поставленої мети в процесі багатолітньої реалізації спецпроєкту
журналісти BBC News / Україна вдало використали різні прийоми, спрямовані на привернення
суспільної уваги до проведення літературного конкурсу: його незалежність, об’єктивність, яка
спирається на значний авторитет ВВС, вагому підтримку з боку посольства Великої Британії.
Успіхом редакції можна також вважати спричинені літературним конкурсом дискусії
в соціальних мережах, численні рецензії в ЗМІ, обговорення в професійних письменницьких колах.
Показано, що літературний конкурс переріс межі, визначені суто редакційними потребами та завданнями, і став вагомою частиною культурного життя України. The article considers the reasons for organizing the literary competition BBC Book of the Year – a special
project of the Ukrainian editorial office of BBC News. It was found out that the contest was also a successful
marketing step, as so far in Ukraine, there is a critically low number of authoritative literary awards.
Thanks to the persistence and consistency of the BBC News Ukrainian, the BBC Book of the Year special
project has evolved from a regular literary competition launched by a reputable media corporation into
a cultural project that vastly identifies themes and shows the development of contemporary Ukrainian literature.
It is investigated that BBC News Ukrainian managed to fulfill several tasks in the process of its
implementation: to attract the attention of the general audience, to attract new visitors to its Internet resource, to
successfully fill the niche along with other literary awards, to achieve the status of one of the most authoritative
and independent literary awards for BBC Book of the Year, to turn an editorial special project – a literary
competition into a significant socio-cultural event.
To achieve the set goal in the process of the long-term implementation of the special project, BBC News
Ukrainian journalists successfully used various techniques aimed at attracting public attention to the literary
contest: its independence, objectivity, based on significant authority of the BBC, strong support from the British
Embassy. As a success of the editorial office can also be considered the discussions on the social networks,
numerous reviews in the media, discussions in professional literary circles caused by the literary competition.
It is shown that the literary competition has exceeded the boundaries defined purely by editorial needs
and tasks and has become a significant part of the cultural life of Ukraine.
Суть розробки, основні результати:
Ципердюк І. М. «Книга року ВВС» - медійний спецпроект підтримки української культури =BBC book of the year – media special project in support of Ukrainian culture // Вчені записки Таврійського нац. ун-ту імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика, 2021. Том 32(71). № 6, Част.3. С. 187-191.