Abstract:
Метою роботи є проаналізувати організаційні основи комплаєнсу в банках України. Методика включає комплексний аналіз та узагальнення наявного науково-теоретичного матеріалу та формулювання відповідних висновків та рекомендацій. В процесі дослідження визнано, що комплаєнс - це дотримання банком законодавчих актів, ринкових стандартів, а також внутрішніх стандартів, процедур та документів банку. Комплаєнс - є інструментом системи внутрішнього контролю та елементом процесу корпоративного управління в банку. В процесі дослідження встановлено, що комплаєнс-контроль є фундаментом, на якому базуються безпека бізнесу, його господарська діяльність, довіра клієнтів і контрагентів, ділова репутація та успішність ведення бізнесу на відповідному ринку. Впровадження якісно нового підходу щодо управління функціональними ризиками через комплаєнс-контроль є доцільним з точки зору ефективності та рентабельності, оскільки запровадження комплексних систем управління дозволить уникати дублювання функцій та забезпечить повне виконання поставлених завдань з мінімізації прояву ризиків, значно зменшуючи операційні витрати банку.
Description:
Піцик Х. З. Організаційні основи правової категорії комплаєнс в банківській системі України // Науково-інформаційний вісник Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького: журнал. Серія Право. Івано-Франківськ: Ред.-вид. відділ ЗВО "Університет Короля Данила", 2023. Випуск 15(27). Том 1. С. 214-222.