Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Габуда, А. С. | |
dc.contributor.author | Огерук, І. С. | |
dc.date.accessioned | 2023-12-18T13:26:46Z | |
dc.date.available | 2023-12-18T13:26:46Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Габуда А. С., Огерук І. С. Законотворча еквілібристика з е-декларуванням в Україні // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Публічне управління та адміністрування. 2023. № 5. Том 34(73). С. 19-24. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2663-6468 | |
dc.identifier.other | УДК 342.9 | |
dc.identifier.uri | http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/436 | |
dc.description | Габуда А. С., Огерук І. С. Законотворча еквілібристика з е-декларуванням в Україні // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Публічне управління та адміністрування. 2023. № 5. Том 34(73). С. 19-24. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті, на підставі чинного законодавства та наукових доробок вчених, проаналізовано окремі аспекти законотворчої діяльності народних депутатів Верховної Ради України щодо запровадження та функціонування інституту електронного декларування в Україні. Відзначається, що система такого декларування є інструментом, який здатний підвищити ефективність і керованість нашої держави, адже є апробованим запобіжником корупційних ризиків у роботі державних службовців зарубіжних країн. Встановлено, що фінансовий контроль здійснюється з використанням специфічних організаційно-правових форм і методів спеціально-уповноваженими органами та спрямований на запобігання та виявлення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень. Разом з цим, впровадження електронного декларування на практиці виявило суттєві організаційно-правові недоліки його функціонування, які негативно впливають на дієвість цього інструменту у протидії корупції в Україні. Проведено аналіз існуючих проблем в частині правової регламентації функціонування системи фінансового контролю електронного декларування. З’ясовано, що на е-декларуванні активно наполягали українське суспільство та західні партнери України. Однак народні депутати тривалий час затягували прийняття необхідних законодавчих правок, часто змінювали уже запроваджені норми, вносили суперечливі зміни, що в результаті паралізувало роботу системи фінансового контролю. На сьогодні її не можна назвати ефективною через низький рівень результативності. Стверджується, що в українського парламенту уже протягом 30 років так і не сформувалися прагнення щодо встановлення й заохочення ефективних світових практик, спрямованих на запобігання та припинення корупції, у тому числі стосовно електронного декларування. Така недбала, безсистемна, а інколи й цілеспрямована на руйнування даного інституту нормотворча діяльність, свідчить про явне небажання самих народних обранців ставати відкритими та прозорими у здійсненні функцій держави. Тому, пропонується посилити дієвість парламентських правових інструментів, які виявилися нездатними запобігати законотворчій еквілібристиці, навіть в умовах воєнного стану. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Одеса: Видавничий дім "Гельветика" | uk_UA |
dc.subject | корупція | uk_UA |
dc.subject | запобігання | uk_UA |
dc.subject | фінансовий контроль | uk_UA |
dc.subject | суб'єкт декларування | uk_UA |
dc.subject | законодавча діяльність | uk_UA |
dc.subject | антикорупційна політика | uk_UA |
dc.title | Законотворча еквілібристика з е-декларуванням в Україні | uk_UA |
dc.title.alternative | [Текст] | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |