dc.description.abstract |
Мета - провести комплексний аналіз інституційних засад механізму юридичної відповідальності в сфері публічного управління та обґрунтувати рекомендації щодо його удосконалення в практичній діяльності. Методика включає комплексний аналіз та узагальнення наявного науково-теоретичного матеріалу та формулювання відповідних висновків та рекомендацій. Під час дослідження використовувались наступні методи наукового пізнання: термінологічний, логіко-семантичний, функціональний,системно-структурний, логіко-нормативний. В процесі дослідження визнано, що у правовому дискурсі щодо інституційних засад механізму юридичної відповідальності в сфері публічного управління використовуються принаймні три поняття відповідальності: каузативна, зобов’язальна та нормативна відповідальність. Механізм реалізації нормативної відповідальності зводиться до того, що до даного суб’єкта може бути застосована соціальна санкція. Застосування санкцій не завжди пов'язане з діянням суб'єкта, до якого застосовано санкцію. Отже, соціальна санкція може бути застосована незалежно від діяння: на основі ризику чи на основі справедливості. Таким чином, юридична відповідальність – це давня вимога єдності державного управління, виражена сучасним способом. Топос єдності управління відображає прагнення знайти спільний знаменник для багатьох адміністративних суб’єктів у всіх аспектах діяльності. В процесі дослідження встановлено, що механізм юридичної відповідальності починається в момент початкових правовідносин, вона присутня, навіть якщо суб'єкти поводяться відповідно до закону, інші дотримуються думки, що відповідальність виникає як вторинні правовідносини лише тоді, коли первинні відносини порушені, і проявляється як санкція, накладена на особу, яка вчинила вчинок, відтворений законом. Закон базується на можливості реалізації механізму юридичної відповідальності тобто накладення передбачених законом негативних наслідків на подію чи стан речей, які підлягають негативній нормативній оцінці та можуть бути правомірно віднесені до цього суб’єкта в даному правовому порядку. Особливо важливим є спрямування норм на формування очікуваної майбутньої поведінки, в якій право відіграє другорядну роль. Результати дослідження можуть
бути використані під час розробки положень, висновків та рекомендацій щодо
удосконалення законодавчої бази, яка регулює інституційні засади юридичної
відповідальності в сфері публічного управління, для підвищення рівня
прийняття відповідних рішень в процесі реалізації правових норм, а також для
подальшого удосконалення управлінського процесу в сфері побудови ефективної системи публічної влади. Purpose. To conduct a comprehensive analysis of the institutional foundations of the mechanism of legal responsibility in the field of public administration and substantiate recommendations for its improvement in practical activity. Methodology. The methodology includes a comprehensive analysis and generalization of the available scientific and theoretical material and the formulation
of relevant conclusions and recommendations. Such methods of scientific knowledge were used during the research: terminological, logical-semantic,
functional, systemic-structural, logical-normative. Results. During the research, it
was recognized that in the legal discourse on the institutional foundations of the
mechanism of legal responsibility in the field of public administration, at least three
concepts of responsibility are used: causative, binding and normative responsibility.
The mechanism of implementation of normative responsibility is reduced to the fact
that a social sanction can be applied to this subject. The application of sanctions is
not always related to the action of the entity to which the sanction is applied.
Therefore, social sanction can be applied regardless of the action: on the basis of risk
or on the basis of justice. Thus, legal responsibility is an ancient requirement of the
unity of state administration, expressed in a modern way. The topos of the unity of
management reflects the desire to find a common denominator for many
administrative subjects in all aspects of activity.Originality. During the research, it was established that the mechanism of legal responsibility begins at the moment of the initial legal relationship, it is present even if the subjects behave in accordance with the law, others are of the opinion that responsibility arises as a secondary legal relationship only when the primary relationship is violated, and manifests itself as a sanction imposed on a person who has committed an act reproduced by law. The law is based on the possibility of implementing the mechanism of legal responsibility, that is, the imposition of negative consequences provided for by law on an event or state of affairs that is subject to a negative regulatory assessment and can be legitimately attributed to this subject in a given legal order. It is especially important to direct norms to the formation of expected future behavior, in which the law plays a secondary role . Practical significance.The results of the research can be used during the development of provisions, conclusions and recommendations for the improvement of the legal framework that regulates the institutional foundations of legal responsibility in the field of public administration, to increase the level of appropriate decision-making in the process of implementing legal norms, as well as to further improve the management process in the field building an effective system of public authority. |
uk_UA |