Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гуменюк, Наталія Ярославівна | |
dc.date.accessioned | 2024-11-07T09:06:11Z | |
dc.date.available | 2024-11-07T09:06:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Гуменюк Н. Я. Арт-коучинг як інноваційна технологія подолання кризових ситуацій та мобілізації особистісно-ресурсного потенціалу вчителів // Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», «Серія медицина»), 2023. Випуск №11(29). С. 475–483. | uk_UA |
dc.identifier.issn | https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-11(29)-475-483 | |
dc.identifier.other | УКД:316.46:005.32:331.101.32[005.336.5:613.86:37-051] | |
dc.identifier.uri | http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/948 | |
dc.description | Гуменюк Н. Я. Арт-коучинг як інноваційна технологія подолання кризових ситуацій та мобілізації особистісно-ресурсного потенціалу вчителів // Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», «Серія медицина»), 2023. Випуск №11(29). С. 475–483. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті з’ясовано сутність та актуалізовано доцільність використання арт-коучингових технологій у подоланні кризових ситуацій та мобілізації особистісно- ресурсного потенціалу вчителів. Розроблено програму та методичні рекомендації щодо впровадження арт-коучингу в освітній процес для підтримки педагогічного колективу та покращення якості навчання і командної роботи. Результати дослідження полягають в аналізі і характеристиці інноваційних арт-коучингових технологій (SWOT-аналіз, GROW-модель, питання-рефреймінг) з’ясуванні можливості їх використання для особистісно-професійного розвитку вчителів. Використання цих технік може сприяти особистісному зростанню вчителів, допомогти їм виявити свої сильні сторони і працювати над вдосконаленням слабких, встановити конкретні цілі і розробити плани дій для досягнення їх, а також розширити свою перспективу та здатність знаходити нові рішення. Ці техніки можуть стати цінними інструментами у професійному розвитку вчителів і покращенні якості їхньої роботи. SWOT– аналіз допомагає вчителям зрозуміти свої сильні і слабкі сторони, а також виявити можливості та загрози у їхній професійній діяльності. Вчителі, які проводять SWOT-аналіз, можуть використовувати свої сильні сторони для досягнення кращих результатів у навчанні, а також працювати над вдосконаленням своїх слабких сторін. GROW-модель допомагає вчителям визначити особистісні цілі, розібратися у реальних обмеженнях, розглянути різні варіанти досягнення цілей, розвинути волю до дії та забезпечує систематичний підхід до досягнення цих цілей. Питання-рефреймінг є інструментом когнітивної перебудови думок і поглядів. Ця техніка допомагає вчителям переглянути свої переконання, змінити підхід до проблем і знайти нові рішення. Вчителі, які використовують питання-рефреймінг, можуть розширити свою перспективу, бачити ситуації з різних кутів і розвивати творче мислення. Це допоможе вчителям знайти інноваційні способи навчання та покращити свою ефективність у роботі з учнями. Схарактеризовані арт-коучингові техніки (SWOT-аналіз, GROW-модель, питання- рефреймінг) малодосліджені українськими науковцями у галузі психології, тому фактично не використовується психологічною службою закладів освіти. Цю прогалину можна усунути завдяки використанню цих технологій у працях західних авторів, які загальнодоступні завдяки інтернету. Представлене теоретичне дослідження засвідчує значні перспективи та можливості застосування арт- коучингових технологій не тільки для подолання кризових ситуацій та мобілізації особистісно-ресурсного потенціалу, але й для особистісного та професійного розвитку педагогічних працівників закладів освіти. The article explores the essence and relevance of using art coaching technologies in overcoming crisis situations and mobilizing the personal and resource potential of teachers. A program and methodological recommenda tions for implementing art coaching in the educational process to support the teaching staff and improve the quality of teaching and teamwork have been developed. The research results consist of an analysis and characterization of innovative art coaching technologies (SWOT analysis, GROW model, reframing questions) in terms of their potential for the personal and professional development of teachers. The use of these techniques can contribute to teachers' personal growth, help them identify their strengths and work on improving weaknesses, set specific goals, develop action plans to achieve them, and expand their perspective and ability to find new solutions.These techniques can be valuable tools for professional development and improving the quality of teachers' work. SWOT analysis helps teachers understand their strengths and weaknesses and identify opportunities and threats in their professional activities. Teachers who conduct a SWOT analysis can utilize their strengths to achieve better results in teach ing and also work on improving their weaknesses. The GROW model helps teachers define personal goals, explore real constraints, consider different options for achieving goals, develop determination, and provide a systematic approach to achieving these goal s.Reframing questions are tools for cognitive restructuring of thoughts and perspectives. This technique helps teachers reconsider their beliefs, change their approach to problems, and find new solutions. Teachers who use reframing questions can broaden their perspective, see situations from different angles, and develop creative thinking. This helps teachers find innovative teaching methods and improve their effectiveness in working with students. The art coaching techniques described (SWOT analysis, GROW model, reframing questions) have been underexplored by Ukrainian psychologists, and therefore, they are not widely used by the psychological services of educational institutions. This gap can be addressed by using these technologies based on the works of Western authors, which are widely accessible through the internet. The presented theoretical research demonstrates significant prospects and opportunities for the application of art coaching technologies, not only for overcoming crisis situations and mobil izing personal and resource potential but also for the personal and professional development of educational personnel. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | К.: Видавнича група "Наукові перспективи" | uk_UA |
dc.subject | арт-коучинг | uk_UA |
dc.subject | арт-коучингові технології | uk_UA |
dc.subject | коучинг | uk_UA |
dc.subject | кризові ситуації | uk_UA |
dc.subject | art coaching | uk_UA |
dc.subject | art coaching technologies | uk_UA |
dc.subject | coaching | uk_UA |
dc.subject | crisis situations | uk_UA |
dc.title | Арт-коучинг як інноваційна технологія подолання кризових ситуацій та мобілізації особистісно-ресурсного потенціалу вчителів | uk_UA |
dc.title.alternative | [Текст] | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |