Короткий опис(реферат):
Дана курсова робота присвячена проблемам вокальної педагогіки, зокрема, аналізу найвагоміших методик постановки естрадного співацького голосу та спробі систематизувати їх за напрямками теорій, методів та прийомів. Вокальна педагогіка естрадного мистецтва належить до таких галузей професійного навчання, де є багато різних, іноді різновекторних, шкіл та методик викладання естрадного співу і тому навчання естрадному співу є одним із найбільш суперечливих в музичній педагогіці. Незважаючи на те, що вокально-естрадне мистецтво у музично-історичному ракурсі пройшло відносно невеликий шлях становлення й розвитку, воно сформувало своєрідну стилістику, художні цінності та практично виробило та утвердило власну технологію виконавства. Виконавство завжди йде попереду педагогіки, а остання, в свою чергу, спираючись на досвід минулого, готує співаків для майбутнього. Педагоги-вокалісти надають перевагу практичній передачі свого досвіду, що нині утворює певну проблему, яку можна визначити як «розрив» у сфері естрадного вокального мистецтва теорії та практики. На сьогоднішній день комплексних досліджень з історії розвитку естрадної вокальної школи дуже мало. На даний час існує чимало методик навчання естрадному вокалу, проте варто відмітити брак універсальних систем, які б охоплювали всі актуальні проблеми, що постають на шляху становлення професійного виконавця, чим і визначається актуальність та доцільність розробки обраної теми. В роботі було описано процеси формування найбільш визначних методик постановки естрадного співацького голосу та проаналізовано методи й прийоми найбільш вагомих вітчизняних і зарубіжних методик, зокрема Л. Дмітрієва, В. Ємельянова, С. Ріггса, Лутті Берга, К. Лінклейтер, В. Морозова, Джо Естілл, К. Садолін, Р. Юссона та ін. Була здійснена спроба співставити, порівняти і виявити у аналізованих методиках спільні риси й протиріччя. Особлива увага була приділена «співу у мовленнєвій позиції» Сета Ріггса, «резонансній методиці» співу В. Морозова, В. Ємельянова та сучасним тренінгам розвитку вокальної майстерності майбутніх естрадних виконавців, зокрема, Джо Естілл (Jo Estill) й Кетрін Садолін (Cathrine Sadolin) та ін.
Суть розробки, основні результати:
Микитюк С. Ю. Ефективні методики підготовки естрадних вокалістів у контексті світового вокального мистецтва: курсова робота студентки 4 курсу заочної форми навчання [напряму підготовки - 025 Музичне мистецтво] / ЗВО "Університет Короля Данила", кафедра естрадно-вокального мистецтва; керівник: З. П. Рось. Івано-Франківськ, 2023. 41 с.