Університет Короля Данила

Педагогічні умови упровадження медіаосвітніх технологій у процес онлайн-навчання: фейкова інформація як виклик сьогодення

Show simple item record

dc.contributor.author Сахневич, Інна
dc.contributor.author Тимків, Надія
dc.date.accessioned 2024-11-11T09:05:41Z
dc.date.available 2024-11-11T09:05:41Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Сахневич І., Тимків Н. Педагогічні умови упровадження медіаосвітніх технологій у процес онлайн-навчання: фейкова інформація як виклик сьогодення //Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І.Франка. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Випуск 49, Том 2. С. 158-164. uk_UA
dc.identifier.issn DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/49-2-26
dc.identifier.other УДК 378.147.88+371.214.43
dc.identifier.uri http://repository.ukd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/958
dc.description Сахневич І., Тимків Н. Педагогічні умови упровадження медіаосвітніх технологій у процес онлайн-навчання: фейкова інформація як виклик сьогодення //Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І.Франка. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Випуск 49, Том 2. С. 158-164. uk_UA
dc.description.abstract У статті схарактеризовано реалії української вищої освіти в умовах поширення пандемії короновірусу, інформаційної війни та повномасштабного вторгнення росії в Україну. Автори констатують, що створення безпечних умов для учасників навчального процесу з метою формування медіакультури сучасного фахівця є запорукою вирішення проблем, пов’язаних з медіаризиками і медіазалежностями, маніпуляційним інформаційним сегментом і фейковою інформацією. Відзначено, що збільшення обсягу онлайн-освіти має бути гнучким, чітко структурованим і враховувати індивідуальні потреби і потенціал кожного студента. Запропоновано запозичити досвід іноземних закладів вищої освіти щодо упровадження інституту викладачів-наставників як кураторів, конфліктологів, медіаторів і психологів. На основі аналізу проведеного опитування серед студентів I-IV різних спеціальностей Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу щодо дезінформації як одного з можливих медіаризиків інформаційної безпеки студентів на заняттях з професійно спрямованої англійської мови обґрунтовано необхідність упровадження основ медіаграмотності у навчальний процес з метою підвищення рівня інформаційної та цифрової безпеки не тільки студентів, а й викладачів. Авторами запропоновано педагогічні умови формування медіакультури учасників освітнього процесу у закладах вищої освіти на прикладі цифрової платформи Google, проаналізовано шляхи виявлення дезінформації або маніпулятивного контенту. Відзначено, що неадекватний переклад у поєднанні з дезінформацією та маніпулятивним змістом інформації може сприяти недостатньому розвиткові медіаграмотності, а відтак і належному формуванню медіакультури учасників освітнього процесу у закладах вищої освіти. The article describes the realities of Ukrainian higher education in the context of the coronavirus pandemic, information warfare and full-scale Russian invasion of Ukraine. The authors state that safe conditions for participants in the educational process in order to form the media culture of modern specialists is the key to solving problems related to media risks and media addictions, manipulative information segment and fake information. It is noted that the increase in online education must be flexible, clearly structured and take into account the individual needs and potential of each student. It is proposed that foreign higher educational establishments should share their experience of implementing the institute of coaches as instructors, conflictologists, mediators and psychologists with Ukrainian institutions. Analysis of the survey provided for the first- and forth-year students of different specialties of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas on fake information as one of the possible media risks of information security in teaching professionally oriented English proved a need to teach media literacy at Universities to improve informational and digital levels of security for both students and teaching staff. The authors make an attempt to highlight pedagogical conditions for the formation of media culture of all the participants in the educational process at higher educational establishments. Digital platform Google is embraced as an example to analyze ways of detecting misinformation or manipulative content. It is designated that inadequate translation in combination with fake information and its manipulative content may contribute to the insufficient development of not only media literacy, but the proper formation of media culture of all the participants in the educational process in higher education institutions. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Одеса: Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.subject педагогічні умови uk_UA
dc.subject пандемія короновірусу uk_UA
dc.subject повномасштабне вторгнення uk_UA
dc.subject онлайн-освіта uk_UA
dc.subject медіаграмотність uk_UA
dc.subject медіакультура uk_UA
dc.subject фейкова інформація (дезінформація) uk_UA
dc.subject pedagogical conditions uk_UA
dc.subject coronavirus pandemic uk_UA
dc.subject full-scale invasion uk_UA
dc.subject online education uk_UA
dc.subject media literacy uk_UA
dc.subject media culture uk_UA
dc.subject fake information uk_UA
dc.title Педагогічні умови упровадження медіаосвітніх технологій у процес онлайн-навчання: фейкова інформація як виклик сьогодення uk_UA
dc.title.alternative [Текст] uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account