Abstract:
Курсова робота присвячена дослідженню ролі орнаментики у виразності та емоційності естрадного вокалу в сучасному музичному світі. Різноманітність орнаментів, таких як трелі, глісандо та крещендо, відіграє важливу роль у збагаченні музичної лінії пісні та формуванні її емоційного розкладу. Крім того, у ній наголошується, що орнаментика застосовується в різних музичних жанрах, від класичної музики до популярної та джазової. Актуальність роботи обґрунтовується необхідністю вивчення орнаментики для вокалістів у сучасному музичному світі, де широкий спектр жанрів вимагає різноманітних виразних засобів, а навички правильного виконання орнаментів дозволяють вокалістам підкреслювати емоції пісні, надавати унікальності виконанню та створювати особливу атмосферу.
Об’єктом дослідження є орнаментика як складова частина прикраси естрадного вокалу, а предметом – різноманітні види орнаментів та їх використання в сучасному естрадному вокалі та його жанрах. Метою роботи є дослідження ролі орнаментики у виразності та емоційності естрадного вокалу, вивчення видів орнаментів та їх впливу на сприйняття музики слухачами, а також їх застосування в різних естрадних жанрах. У ході виконання роботи використовувалися методи порівняння орнаментів, аналізу естрадних жанрів та орнаментів, спостереження за історичним розвитком орнаментики, а також методи пояснення, класифікації та узагальнення.
Застосування орнаментів під час виконання естрадного музичного твору вимагає великої майстерності від вокаліста. Крім цього, будь який орнамент повинен бути використаний доречно, тобто у тому жанрі, якому він підходить. Зокрема, все це розглянуто у цій курсовій роботі, а також додані приклади використання орнаментики у піснях сучасних популярних співаків.
Description:
Проць Д. І. Орнаментика як прикраса естрадного співу: курсова робота з методики викладання естрадного співу студентки 4 курсу групи ММз-2020 напряму підготовки бакалавр [спеціальності - 025 Музичне мистецтво] / ЗВО "Університет Короля Данила", кафедра естрадно-вокального мистецтва; керівник: О. В. Борин. Івано-Франківськ, 2023. 30 с.